
IMATE SAMO JEDNU PRILIKU ZA OSTAVITI DOBAR PRVI DOJAM
Postoji samo jedna prilika da napravite dobar prvi dojam. Bilo da se spremate za razgovor za posao ili za prvi susret s roditeljima vaše nove ljubavi, start je uvijek bitan. Potrebna je 1/10 sekunde kako bismo stvorili sud o ljudima. Slično sudimo i o web stranicama.
Prema jednoj studiji imate samo nevjerojatnih 0,05 sekundi da privučete pažnju ljudi – i zadržite je. Potrebno je, dakle, oko 50 milisekundi (ms) (to je 0,05 sekundi) kako bi korisnici oblikovali mišljenje o vašoj web lokaciji koje će odrediti hoće li ostati ili otići.
Potrebno je 2,6 sekundi da bi se oči korisnika spustile na područje web stranice koje najviše utječe na njihov prvi dojam.
Istraživači su pratili pokrete očiju učenika dok su skenirali web stranice. Zatim su istraživači analizirali podatke praćenja očiju kako bi utvrdili koliko je vremena trebalo da se učenici usredotoče na određene dijelove stranice – poput ikona izbornika, logotipa, slika i ikona društvenih mreža – prije nego što su prešli na drugi odjeljak.
Otkrili su da što je bolji prvi dojam, što su duže sudionici ostali na stranici.
Studija je podijelila web mjesto u sedam odjeljaka, a zatim pratila pokrete očiju učenika i mjerila koliko su dugo korisnici bili fokusirani na jedno područje prije nego su prešli na iduće (u sekundama).
Sedam odjeljaka web stranica koji su privukli najviše interesa gledatelja bili su:
Ključni korak: dobar prvi dojam dovodi do duljeg posjeta vaše web stranice, što znači da imate više prilike kako biste posjetitelje upoznali s vašom ponudom. Pazite da sedam ovdje navedenih elemenata izgleda sjajno.
Vaša web stranica je vaša posjetnica na Internetu. To je vjerojatno prva stvar s kojom se vaši novi, potencijalni kupci/klijenti susreću. Što znači, da je to i sjajna prilika za napraviti odličan prvi dojam. Ako je dizajn vaše web stranice loš, možete izgubiti tog potencijalnog kupca koji će odabrati drugu tvrtku koja mu na prvi pogled djeluje kvalitetnije, bolje, modernije. Možda nudite i promovirate super inovativan proizvod na vašoj web stranici, ali ako vaša web stranica izgleda kao da je zaglavila u 90-ima, ljudi će pomisliti da ste i vi.
Još uvijek niste uvjereni? Pogledajte na ovaj način – kojoj stromatološkoj ordinaciji biste prije povjerovali da se služi najsuvremenijom tehnologijom?


JESTE LI IKADA PROSUĐIVALI WEB STRANICU PO NJENOJ NASLOVNICI? (Naravno da jeste. Svi to čine.)
Dobar dizajn je kralj kada je u pitanju stvaranje najboljeg mogućeg prvog dojma na webu. Web dizajn čini nevjerojatnih 94% kako se stvaraju prvi dojmovi na webu.
Od svih povratnih informacija koje su ispitanici u jednoj britanskoj studiji dali, 94% se odnosilo na dizajn:
- Pretrpan sadržaj;
- Nedostatak navigacijskih pomagala;
- Dosadan web dizajn;
- Upotreba boja;
- Pop-up oglasi;
- Presitna slova;
- Previše teksta;
- Slabe mogućnosti pretraživanja.
Samo 6% povratnih informacija odnosilo se na stvarni sadržaj. Vizualna privlačnost i navigacija (izbornik) web mjesta imali su najveći utjecaj na prve dojmove.
Osim ako u svom poslu nemate konkurenciju, vrlo je vjerojatno da će vaši potencijalni klijenti osim vaše, posjetiti i nekoliko drugih web stranica prije nego se odluči čiji nće klijent biti. Odnosno, sve više je bitno osigirati da dizajn vaše web stranice bude bolji od vaše konkurencije, ili barem podjednako dobar.
Percepcija
Dizajn može imati ogroman učinak na to kako potencijalni kupac percipira vaše poslovanje i može snažno utrjecati na njegova očekivanja od vas. Npr, ako uđete u luksuzno uređeni hotel nemate ista očekivanja kao ako uđete u neki zapušteni. Isto vrijedi i kad netko prođe kroz vaša virtualna ulazna vrata.
Kredibilnost web stranice temelji se na dizajnu.
Jednostavno rečeno, dobar web dizajn povećava vjerodostojnost vašeg poslovanja u odnosu na ostale. Ne kažemo to samo zato što smo i sami dizajneri. Ovo je oblik prosudbe koji vrijedi za veliku većinu ljudi koji koriste internet. Studija u Stanfordu pokazuje da 75% potrošača priznaje da su odlučivali o vjerodostojnosti tvrtke na temelju dizajna njene web stranice.
Rješenje je u dizajnu.
Srećom, rješenje je prilično jednostavno. Poboljšanje dizajna vaše web stranice je najučinkovitiji (i jedini) način sprečavanja korisnika da napuštaju vašu web lokaciju na temelju brze procjene.
______________
ZAKLJUČAK
Vizualna privlačnost je bitna. Jako. Moj savjet: Nikada ne pokušavajte uštedjeti novac na dizajnu. Nebrojeno puta sam vidjela kako je “jednostavni” redizajn web stranice rezultirao značajnim porastom konverzija. Niti skupi dizajn automatski znači više učinkovitu stranicu. Cilj dizajna nije da se vaš dizajner iskaže ekstravagancijom ili sa što više kompliciranih elemenata. Cilj vaše stranice treba biti da se vaši korisnici na njoj lako snađu, dobiju informacije koje su im potrebne i da to sve skupa rezultira porastom prihoda za vas i vašu tvrtku.
Ljudi formiraju svoje mišljenje o vašoj web lokaciji u milisekundama. Prva sekunda na vašoj web stranici mogla bi vrijediti više od svih sekundi koje slijede (ako do njih uopće dođe). Pobrinite se da ta jedna sekunda napravi odličan prvi dojam.

0 Comments